Thursday, September 02, 2010

Another Denialist Talking-Point Retracted; Telegraph Officially A Shit Newspaper

That bastion of journalism sub-GCSE science science reporting paper, the Telegraph has had to retract another climate-linked story;

In reports in December 2009 we said that Tata had used the carbon trading scheme to transfer steel production from Redcar to India, pocketing £1.2 billion in carbon credits at the cost of 1700 jobs. We accept this was wrong. ... We also accept Tata’s assurance that it has no relationship with the Chairman of the IPCC, Dr Rajendra Pachauri.

We apologise for these errors.

What the denialists-in-residence at the paper had been doing is trying to make the IPCC look dodgy by hugely over-playing reports of inaccuracies and trying to insinuate it's chair was corrupt. In this instance by linking him to a carbon trading scheme.

So now we have:
- Retraction of the IPCC-Tata-carbon trading scheme (it's a myth)
- Retraction of story suggesting that the chair of the IPCC Rajendra Pachauri cashing in on climate change (also a myth)
- Retraction of bogus rainforest claim (IPCC was right, Telegraph was 100% wrong)
- Totally wacked-out coverage of the so-called Climategate scandal (the scandal was that there was no scandal)
- Telegraph Pulls Blog Failing to Toe the Party Line
- Telegraph commentator claims big oil interests were not funding climate change denail (they were wrong - oil interests are funding denial)

...and that's just the Telegraph!!!

Wow, what will they get right? Only the cover price and date, I suspect.

1 comment:

Anonymous said...

And how many of those have involved Richard North?